2015.
Rt5

Luka Ploče d.d. nabavila potrebne količine proizvoda "RT5 Superskin" proizvođača Reynolds Soil Technology solutions iz Australije, kao i specijalizirane vatrogasne cisterne posebnih tehničkih karakteristika (s ugrađenom miješalicom za ovu vrstu tekućina) kojom će se obavljati disperzija i polijevanje ugljena.

Veleposlanik SAD-­a u Republici Hrvatskoj gospodin Kenneth Merten, u pratnji Michaela Rouseka zaduženog za gospodarstvo te ostalih suradnika, posjetio Luku Ploče. Predsjednik Uprave Luke Ploče d.d. kapetan Ivan Pavlović upoznao ga je s tvrtkom, tekućim investicijskim projektima Luke kao i razvojnim planovima. Njegova ekselencija Kenneth Marten je razgledao lučka postrojenja i terminale s morske strane, brodom lučke kapetanije Ploče.

Potpisan je ugovor o građenju za dio radova u sklopu prve faze izgradnje terminala za skladištenje i prekrcaj tekućih tereta u luci Ploče, odnosno novih spremnika za naftne derivate ukupnog kapaciteta 50.000 m3. Ugovor su potpisali za Luka Ploče Trgovinu d.o.o. (članica Grupe Luka Ploče d.d.) direktor Rajko Barbir, te u ime izvođača Kamgrad d.o.o. Zagreb direktor: Domagoj Kamenski.

2014.

Luka Ploče d.d. iskazuje interes za kupnju poslovnog udjela u vlasništvu Republike Hrvatske trgovačkog društva Luka Vukovar d.o.o., slijedom javnog poziva objavljenog na stranicama CERP-a, provedbom postupka javnog prikupljanja ponuda.

Rasuti

Luka Ploče d.d. i kineska kompanija CNBM International Engineering Co. Ltd. potpisale u Zagrebu ugovor u sklopu realizacije projekta izgradnje i opremanja Terminala rasutih tereta u luci Ploče. Projekt je ugovoren prema modelu javno-privatnog partnerstva, pri čemu je Luka Ploče d.d. kao koncesionar zadužena za nabavku i ugradnju prekrcajne opreme, a Lučka uprava Ploče za infrastrukturu u vrijednosti od preko 400 milijuna kuna. Za izradu i ugradnju opreme Luka Ploče d.d. odabrala je kineskog dobavljača.

Ravnateljica državne Agencije za ugljikovodike Barbara Dorić i predsjednik Uprave Luke Ploče d.d. Ivan Pavlović potpisali u Zagrebu sporazum prema kojem će Luka Ploče biti logistički centar za istraživanje i iskorištavanje očekivanih izvora nafte i plina u Jadranu. Barbara Dorić iznijela je procjenu kako bi investicija u istraživanju svakog od mogućih nalazišta u Jadranu mogla biti između 50 i 150 milijuna eura od čega bi 60 posto mogla kroz razne logističke poslove povući lokalna samouprava i država.

UNP

U luci Ploče svečano obilježen početak radova na izgradnji terminala za ukapljeni naftni plin. Novi UNP terminal koštat će 25 milijuna eura, a Hrvatskoj i regiji otvorit će pristup UNP-u iz drugih izvora. Investitor je Prvo plinarsko društvo iz Vukovara, a kamen temeljac položio je predsjednik Republike Hrvatske prof. dr. Ivo Josipović.

Odjel za zaštitu okoliša i održivi razvoj izradio Prijedlog mjera i aktivnosti s ciljem podizanja svjesnosti i odgovornosti prema poslovanju i zajednici u kojoj se nalazi.

Na Zagrebačkoj burzi održana javna dražba za prodaju oko 20 posto redovnih dionica Luke Ploče d.d. u vlasništvu RH i Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Ukupno se prodalo 84.547 dionica, od čega je u vlasništvu RH bilo 47.054, a u vlasništvu HZMO 37.493 dionice. Dionice Luke Ploče prodane su u četiri paketa, tri su bila veličine 21.137 dionica, a četvrti je bio za jednu dionicu manji. Početna cijena za sva četiri paketa bila je oko 48,5 milijuna kuna, a prodane su za preko 51 milijun kuna. Prvi paket prodan je investicijskom društvu Rast, za oko 12,6 milijuna kuna. Preostala tri paketa, koja je sačinjavalo ukupno 63.411 dionica, prodana su za nešto više od 38 milijuna kuna ili oko 607 kuna po dionici. Kupac je bio Hypo Alpe Adria Bank, za svoga klijenta Prvo plinarsko društvo.

Luku Ploče posjetili predstavnici tvrtke Orlean Invest: Damir Mišković - predstavnik
vlasnika, Matteo Volpi, Sascha Kuehl - GM Intels, Akintoye Akinpelu - direktor Razvoja,
Mike Epelle - direktor pravnih poslova, Andrea Carollo - CEO za financije i administraciju, Valerio de Cais, te Davor Dobrović i Edward Jelušić - operativa iz Rijeke. S domaćinom. predsjednikom Uprave Luke Ploče kapetanom Ivanom Pavlovićem i timom u sastavu: član Uprave za prodaju Tomo Krilić, direktor Luka Ploče Energija d.o.o. Josip Jurčević, direktorica sektora za razvoj Jasminka Vrdoljak sa suradnicima za financije te građevinske i elektro poslove. Pregledali su lučke prostorne kapacitete na kojima će biti smještene inspekcijske, logističke, naftne, bušačke, građevinske i skladišne kompanije te radionice i prostori svih ostalih pratećih usluga. Orlean Invest je prezentirao karakteristike svog srodnog projekta u Africi. Orlean Invest je s Lukom Ploče d.d. potpisao M.O.U (Memorandum of Understanding - Memorandum o suglasnosti) kojim se izriče namjera pružanja pomoći Luci Ploče u uspostavi i organizaciji logističkog centra koristeći pritom svoje 28 godina dugo međunarodno iskustvo, te prenoseći svoju pozitivnu praksu istovrsnih projekata diljem svijeta.

Grupa djelatnika Luke Ploče d.d. posjetila Vukovar. Prisjetili su se stradanja ovog grada 1991. godine i prošli putem od kruga bolnice do Memorijalnog groblja, odnosno istim onim ulicama kojima su mučeni Vukovarci 1991., nakon 87 dana u okruženju, napuštali svoj grad. Na memorijalnom groblju su položili vijenac i svijeće zapalili u ime Luke Ploče d.d: Tomo Krilić, član uprave za prodaju i marketing te Ante Brljević, Predsjednik Zaposleničkog vijeća Luke Ploče i tako odali dostojanstvenu počast Vukovaru i svim poginulima.

2013.

Predsjednik Uprave Luka Ploče d.d. ugostio je veleposlanika Indonezije u Republici Hrvatskoj Agusa Sardjanu. Kapetan Ivica Pavlović gostima je prezentirao postojeće
kapacitete pločanske luke, te trenutačne investicijske projekte, posebice nove kapacitete za skladištenje tekućih tereta, za koje je veleposlanik pokazao naročit interes. Veleposlanika Indonezije zanimale su također mogućnosti luke u kontekstu veličine brodova i prekrcajnih mogućnosti na rasutim teretima, vezano uz eventualno korištenje luke Ploče za promet ugljena za potrebe talijanskog tržišta i Plomina.

Tekući

U Luci Ploče svečano otvoreni radovi na izgradnji prve faze terminala za tekuće terete,
ukupnog kapaciteta 95.000 prostornih metara. Cjelokupnim izgrađenim kapacitetima i
terminalom upravljat će Luka Ploče Trgovina d.o.o., tvrtka u vlasništvu Luke Ploče d.d.
Vrijednost projekta iznosi 26 milijuna eura, a iza investicije u cijelosti stoje operater Luka Ploče Trgovina d.o.o. i partner Atlantis d.o.o. Svečanom otvorenju radova u Luci Ploče prisustvovali su ministar gospodarstva RH Ivan Vrdoljak, predsjedatelj Vijeća ministara BiH Vjekoslav Bevanda, premijer Federacije BiH Nermin Nikšić, mnogobrojni dužnosnici iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine te poslovni partneri Luke Ploče d.d.

Energija

Osnovana Luka Ploče energija d.o.o., nova tvrtka unutar Grupe Luka Ploče za proizvodnju, prijenos, distribuciju i opskrbu električnom energijom.

2012.

Na sjednici Nadzornog odbora Luke Ploče d.d. održanoj u Zagrebu po prvi je put u novijoj povijesti izabrana tročlana Uprava Društva. Za predsjednika je imenovan kapetan Ivan Pavlović, a članovi Uprave su Željka Dodig i Tomo Krilić. Pavlović je direktor Luka Ploče d.d., Dodig je direktorica lučkoga financijskog sektora, a Krilić obnaša dužnost komercijalnog direktora.

Završen jednogodišnji postupak zbrinjavanja tehnološkog viška tijekom kojega su radnicima isplaćene 184 poticajne otpremnine, za što je Luka Ploče izdvojila preko 30 milijuna kuna. Dogovor su postigli Radničko vijeće Luke Ploče, koje zakonski mora dati suglasnost, te sindikat i uprave lučkih tvrtki, a suglasnost je dao i Hrvatski zavod za zapošljavanje. Zbrinuta su ukupno 184 djelatnika, koji su za otpremnine dobili između 113 i 188 tisuća kuna, prema godinama radnoga staža.

Nakon gotovo 40 godina provedenih u Luci Ploče, prodana je i u Crnu Goru odtegljena plovna dizalica Birina, jedan od vizualnih simbola luke i grada.

20150214 Ploce0068

U Luci Ploče počinje izgradnja Terminala za rasute terete vrijednog 62 milijuna eura. Gradilište je obišao ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

2011.

Temeljni kapital povećava se s iznosa 89.045.600 kn za iznos od 80.141.200 kn na iznos od 169.186.800 kn, uplatama u novcu, izdavanjem novih 200.353 dionica nominalnog iznosa 400 kn. Ukupni iznos temeljnog kapitala podijeljen je na 422.967 redovnih dionica na ime, svaka u nominalnom iznosu od 400 kuna i u cijelosti je uplaćen u novcu.

Temeljem Odluke Vlade Republike Hrvatske o načinu prodaje, cijeni i uvjetima prodaje dionica društva Luka Ploče d.d. iz Ploča radnicima Grupe Luka Ploče od 27. siječnja 2011. godine Klasa: 342-21/11-02/03 Ur.broj: 5030120-11-1, Hrvatski fond za privatizaciju kao prodavatelj i radnici Grupe Luka Ploče kao kupci sklopili su 751 Ugovor o prodaji i prijenosu dionica Luka Ploče d.d. dana 1.3.2011. godine.
Radnici Grupe Luka Ploče stekli su sveukupno 51.771 dionicu Luke Ploče d.d. ukupne nominalne vrijednosti 20.708.400,00 kuna i temeljem Tabularne izjave prodavatelja, Hrvatskog fonda za privatizaciju, upisani su 21.3.2011. godine u registar koji vodi Središnje klirinško depozitarno društvo kao imatelj dionica.
Središnje klirinško depozitarno društvo je izvršilo zabranu raspolaganja kupljenim dionicama u vremenu od pet godina od dana sklapanja Ugovora.

Na elitno Službeno tržište Zagrebačke burze uvrštena nova dionica, Luka Ploče. Tom se dionicom dosad trgovalo na manje zahtjevnom Redovitom tržištu. Ugovor o uvrštenju Luke Ploče u prvu kotaciju potpisali su čelnica Zagrebačke burze Ivana Gažić i Ivan Pavlović, predsjednik Uprave.

20150506 Ploce0060

Luka Ploče d.d. sklopila Ugovor o kupovini STS kontejnerske dizalice. Dohvat dizalice je 46 metara, a kapacitet pretovara je 30 kontejnera na sat.
Kupovinom STS kontejnerske dizalice Luka Ploče d.d. izvršava ugovorene obveze iz Ugovora o koncesiji za Kontejnerski terminal Ploče i to prije ugovorenog roka.

2010.

Kao dio projekta proširenja i modernizacije Luke Ploče, predsjednica Vlade Jadranka Kosor otvorila novi kontejnerski lučki terminal vrijedan 34 milijuna eura (prva faza). Kapacitet mu je u prvoj fazi 60.000 kontejnerskih jedinica i prostire se na gotovo četiri hektara. Predviđena je druga i treća faza gradnje, nakon čega će se terminal prostirati na 23 hektara, s godišnjim kapacitetom od pola milijuna kontejnerskih jedinica. Izgradnja kontejnerskog terminala dio je razvojnog programa u Luci Ploče u sklopu projekta integracije transporta i trgovine. Cilj je projekta povećanje kapaciteta, učinkovitosti i kvalitete usluga Luke Ploče te unapređenje konkurentnosti koridora V c, s obzirom na to da je Luka Ploče početno - završna točka tog koridora. Dosad su u projekt uložena 44,2 milijuna eura, od čega 15 milijuna eura iz državnog proračuna.

2009.

Sindikalni predstavnici potpisali kolektivne ugovore s tri lučka d.o.o-a: Luka Ploče gradnjom, Luka Ploče održavanjem i Pomorskim servisom. Potpisivanju ugovora nazočili su predstavnik Središnjice Hrvatske udruge sindikata i član Upravnog odbora Hrvatskog Fonda za privatizaciju Ozren Matijašević i predstavnik Udruge radničkih sindikata Hrvatske Damir Jakuš.

2008.

Posjet službene gospodarske delegacije Japanu i Vijetnamu u periodu od 2.-13. ožujka 2008. godine, u organizaciji HGK, sektora za međunarodne odnose.
Tijekom posjeta Japanu i Vijetnamu obavljeni su sljedeći službeni posjeti i razgovori:
- Mitsui O.S.K.Lines (MOL), najveća brodarska kuća u Japanu. Razgovori su vođeni oko mogućnosti dolaska kontejnerskih brodova za robe srednje Europe preko luke u Pločama
- JBIC – Japanska banka za međunarodnu suradnju. Razgovori su vođeni oko mogućnosti financiranja i kreditiranja opreme luke Ploče, za razne vrste kreditnih investicija za zemlje Istočne i Srednje Europe
- Nippon Yusen (NYK), razgovori s glavnim direktorom tvrtke (koja posjeduje oko 1000 brodova) o mogućnosti servisiranja brodova u luci Ploče, za područje Srednje Europe. Dogovoren je uzvratni posjet luci u Pločama
- Posjet i obilazak luke Yokohama, te razgovori s glavnim direktorom gosp. Tadashi Nakane
- NISSHIN Corporation, tvrtka za međunarodno otpremništvo i distribuciju roba za područje Srednje Europe. Sastanku i razgovorima su nazočili generalni direktor i izvršni direktor tvrtke
- LOTUS PORT Vijetnam, obavljeni su razgovori s direktorom luke o suradnji za uvoz - izvoz, posebno čelika, ugljena i drugih roba preko luke Ploče.
- Hrvatsko - vijetnamski gospodarski forum u organizaciji HGK i trgovačke gospodarske komore Vijetnama

Na Obali 3 održana je službena primopredaja i puštanje u rad multinamjenske dizalice Liebherr MHC 500 litronic. Dizalica je kapaciteta 140 tona, dizajnirana za rad po najvišim svjetskim standardima, višestruke namjene; prvenstveno nabavljena za prekrcaj kontejnera, ali i za rad sa rasutim i generalnim teretima.

2006.

Svjetska banka odobrila novi zajam Hrvatskoj u iznosu od 75,3 milijuna dolara za Projekt integracije trgovine i transporta, kojim će se financirati razvoj Luke Ploče. Zajam je denominiran u eurima, s fiksnom kamatnom maržom. Rok otplate bit će 15 godina, s počekom od pet godina.

Započeo „transship“ ugljena za potrebe talijanskog partnera „Atel“, čime je drastično porastao promet u Luci Ploče.

Pretovarom od preko 5.142.000 tona, 2006. godina zabilježena je kao godina rekordnog prometa.

2005.

Temeljem članka 10. stavka 8. Zakona o morskim lukama o dodjeli prvenstvene koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti i korištenje objekata podgradnje i nadgradnje na cijelom lučkom području luke Ploče od 28.7.2005. godine, između :
LUČKE UPRAVE PLOČE, Trg kralja Tomislava 21, Ploče i
LUKE PLOČE d.d., Trg kralja Tomislava 21, Ploče
dana 13.08.2005. sklopljen je Ugovor o prvenstvenoj koncesiji za obavljanje lučkih djelatnosti i korištenje objekata lučke podgradnje i nadgradnje.

Prvenstvena koncesija dodijeljena je na razdoblje od 12 godina računajući od dana sklapanja ovog Ugovora, s mogućnošću produženja razdoblja koncesije na ukupno 32 godine.

2001.

Završena izgradnja novog terminala za tekuće terete i hladnjače za južno voće skladišnog kapaciteta 920 tona.

Registrirana Pločanska plovidba d.o.o.

2000.

Završena izgradnja RO-RO terminala.

1999.

Puštena u promet prva „feeder“ kontejnerska linija čime je Luka Ploče podigla svoje usluge na novu razinu. U prvoj godini ostvaren je promet od 1.440 TEU.

Registrirane tvrtke „Luka Ploče - trgovina d.o.o.“ i „Luka Ploče - usluge d.o.o.“

1998.

Registrirane tvrtke „Pomorski servis – Luka Ploče d.o.o.“ i „Luka Ploče – održavanje d.o.o.“

1997.

Odlukom Republike Hrvatske 13. veljače 1997. godine utemeljena je Lučka uprava kao
vlasnik lučkog područja i infrastrukture, dok poduzeće "Luka Ploče d.d.“ postaje glavni
koncesionar za ukrcaj, iskrcaj i prekrcaj roba, skladištenje i transport roba te druge djelatnosti u luci Ploče.

1991-1995.

Početkom agresije na Republiku Hrvatsku, Luka Ploče i sama postaje meta neprijateljskih napada s mora i iz zraka. Ratnim vihorom i faktičnim prestankom proizvodnje u Bosni i Hercegovini, Luka Ploče morala je raditi smanjenim kapacitetima, ali se i u takvim uvjetima uspjela održati proširujući svoje djelatnosti.

Ugovorom o najmu Luka Ploče 1995. godine postala logistički centar za Jedinice za brzo djelovanje Ujedinjenih naroda (Rapid Reaction Force) za 5.000 vojnika.

1990.

Izgrađeno veliko skladište za sipki teret, prvenstveno namijenjeno za skladištenje šećera.

1988.

Ostvaren rekordni prijeratni promet od 4.576.000 tona.

1981.

Luka Metković integrirana u ustrojstvo Luke Ploče.

Završena gradnja terminala za tekuće terete i novih skladišta za generalne terete.

1979.

Završena izgradnja terminala za drvo.

Promet u Luci Ploče u 1979. godini narastao je za 400% u odnosu na 1966. godinu. Usporedno s rastom luke, razvija se i grad Ploče sa svim pratećim djelatnostima vezanima za luku, ali i industrija. Luka Ploče postala je okosnica sveukupnog razvoja donjoneretvanskoga kraja, pa se javlja i potreba za većim brojem radnika. To je bio razlog rijetkog fenomena da je grad Ploče imao više zaposlenih građana na svom području nego stanovnika.

1977.

Izgradnjom silosa za glinicu 1977. godine riješen je do tada izraženi ekološki problem
pretovara takvog tereta. Smještena na čvorištu cestovnih i morskih putova, željeznički vrlo dobro povezana, luka Ploče postala je i važno tranzitno središte roba iz Mađarske, Češke, Slovačke, pa i šire. Intenziviranjem prometa proširuju se lučki skladišni kapaciteti, izgrađuju nove obale.

1976.

Izgrađen terminal za promet žive stoke.

1973.

Kupljena plovna dizalica „Birina“ nosivosti 100 tona, izgrađena u mađarskom „Gantu“.

1971.

Izgradnja terminala za tekuće terete i terminala za „B“ materiju

1970.

U Luku Ploče uplovio prvi tanker.

1969.

Izgradnjom željezničke pruge normalnog kolosijeka Šamac – Sarajevo – Ploče 1966. godine, a posebno njenom elektrifikacijom 1969. godine, Luka Ploče trebala je ući u svoju suvremenu razvojnu fazu, međutim Sporazum o integraciji ŽTP Sarajevo i Luke Ploče od 16. rujna 1969. godine nije donio očekivane rezultate, barem ne Luci. Luku je trebalo dignuti na puno veću razinu nego u vrijeme uskotračne pruge, uključiti je u međunarodnu podjelu rada kao suvremenu i konkurentnu sredozemnu luku.

1945.

Početkom Drugoga svjetskog rata izgradnja prestaje, no njegovim završetkom radovi se nastavljaju. Puštanjem u promet uskotračne željeznice Sarajevo – Ploče 15. srpnja 1945. godine počinju i značajnije aktivnosti na pretovaru roba, pa se taj datum uzima kao početak rada luke za javni promet.

1939.

Iako je potencijal za izgradnju Luke Ploče na današnjem prostoru kroz povijest prepoznat još od prve polovice XIV. stoljeća, planova Austro-Ugarske o izgradnji luke u drugoj polovici XIX. stoljeća, pa do pristaništa u Kraljevini Jugoslaviji u prvoj polovici XX. stoljeća, prva odluka o izgradnji Luke Ploče donesena je 30. studenoga 1938. godine. Radovi su počeli 1939. godine prema projektu ukrajinskog inženjera Borisa Karakoza.